Sunday 23 February 2014

BISMILLAH dan Kelebihannya

Salam,



Hye dearies semua,


Jom mulakan arinie, dan hari2 berikut kita dengan ,




Pic : Credit to Google


Kenape? Sebab banyak sgt kelebihan bila sebarang kerja atau urusan kita dimulakan dengan bismillah :

Antaranya :

1) Barang siapa membaca bismillah diikuti dengan lafaz, maka dia akan terhindar daripada 70 musibah, kesusahan , penyakit akal dan bebal. 

2) Sesiapa yang mengamalkan membaca bismillah sebanyak 21 kali sebelum tidur, nescaya dia aman dan bebas daripada syaitan, kecurian dan maut mengejut serta sebarang bencana. 

3) Apabila dibaca 19kali apabila berhadapan dengan orang yang berpangkat besar dan sombong, in sha Allah hatinya akan menjadi lembut. 

4) Setiap kali masuk ke rumah, dimulakan dengan bismillah , in sha Allah diberkati dan rumahtangga akan mendapat bahagia. 

5) Sesiapa yang membaca bismillah sebanyak 313 kali dan berselawat ke atas nabi sebanyak 100 kali pada hari ahad sewaktu matahari terbit dengan menghadap kiblat , in sha Allah akan dikurniakan rezeki yang tidak terduga. 


Sebenarnya banyak lagi, tapi cukupla yang lima nie.. Jom sama2 kita mulakan, mudah2an apa yang kita buat mendapat redha ILAHI....


Lot Of Love, 
Ainie.Humpis

No comments:

Post a Comment

RAMADHAN DI TAHUN 2020

Assalammualaikum semua....  after a long paused, hey , i'm back. Here is the story for my first post in year 2020.  Ramadhan di tahun 20...