Monday 10 February 2014

BiLa HatI BerBiCara

Salam,

Hye dearies semua,


Title post ko tak nak menggedik plak kan..ahahhahaha saje jew.. padahal nak kongsi share skit pasal ape yang kita rasa.. hurm, lately  nie banyak sgt Allah bg kelapangan masa untuk berfikir, dan tup2 terada idea plak timbul kata2 nie.


"Bila kita diberi masa untuk berfikir, maknanya Allah sedang berbicara pada kamu", 
"Bila kita diberi ujian , maknanya Allah rindu dengan rintihan dan doamu".
"Bila hidup kita mula terasa serba tak kena, periksa hubungan Kita dengan Allah."


Terasa sgt kerdil... Waaaaa...

Allahurabbi, 
Aku hanya manusia biasa, 
Seringkali melakukan dosa, 
Seringkali dihimpit noda, 
Seringkali lalai melayan dunia....

Aku terlupa , 
mengejar dunia, hingga akhirat terluka, 
Aku terlupa, 
dunia sementara, akhirat kekal jua, 
Aku terlupa, 
Destinasi akhirku bukan dunia, 
tp Akhirat berdepan dengan Allah yang Maha Esa. 




Aku insan lemah... apa bekal ak nak bawak menghadapNya nanti...
Allhurabbi, Jom sama2 audit diri...


Insan KerdIl Penuh DoSa, 
Ainie.Humpis

No comments:

Post a Comment

RAMADHAN DI TAHUN 2020

Assalammualaikum semua....  after a long paused, hey , i'm back. Here is the story for my first post in year 2020.  Ramadhan di tahun 20...