Thursday 4 September 2014

Jalan - Jalan : Pulau Pinang

Salam semua,

hye, last wekend hari tue kan cuti panjang... heheh uoolss semua g mana? mesti berjalan-jalan kan... menghabiskan masa bersama keluarga tersayang.. cheewahhh...

Ainie pun sama la... Kami pergi penang, huhuhu kalau ikutkan hati tak nak pergi jauh2...tp disebabkan majlis kahwin adik ipar, yey, kita pergi juga... hehehheh

Kami bertolak hari Jumaat pagi, dalam pukul 9, then sampai Teluk Air Tawar, Butterworth dalam pukul 1. Then kami terus makan tgh hari, then check in homestay...

Sorry tak de gambar untuk dipersembahkan since masing2 sibuk nak mengejar masa, as waktu nikah after asar.. then nak pergi bersiap lagi.. hehehhe kakak pengantin pun kena la lawoooo... kih2...

Kami duduk Homestay Nasuha. Okay la rumah dua tingkat dengan kapasiti 5 bilik sgt mengujakan.. Semua orang dpt bilik and tido dengan aman dalam bilik masing2.. weeee......

Esoknya majlis bersanding....

Comeykan pengantin kita.. Selamat pengantin Baru..

Weee..... yippie2...

Yang nie plak pengantin lama.. ahahhha harap maaf..
gambar susah nak dapat yang elok, ini jew yang termampu... phew...

After the wedding ceremony, we all semua masuk pulau, hehehe check in homestay jugak since bersama keluarga mertua. heheeh nak sewa hotel mahal wooo.. nie satu malam baru RM 200.00 okay la kan..
Tapi gambo tak ambik.. ahahha sebab semua heksited nak ke pasar di Batu Feringgi.

Then esoknya kami ke Bukit Bendera...

Dari Batu Feringgi, kami perlu ke arah bandar semula, dan jaraknya adalah kira2 20.1 km dan memakan masa lebih kurang sejam, memandangkan keadaan trafik di Penang agak sesak.. huhuhu

Untuk harga tiket :

1) Dewasa : RM 8.00
2) Kanak2 (4thn ke 12thn) : RM 4.00
3) Warga Emas : RM 4.00

*Anda dinasihatkan untuk membawa bersama-sama anda ic atau pengenalan diri semasa proses pembelian tiket sebab every one myKad hanya dapat satu tiket.. Saja la berkongsi,, huhuhu karang dh sampai depan diorang mintak tak de, dah kecewa, tak leh beli tiket.. huhuhuu So get ready okay.

Jom, ainie belanja gambo..

Di atas puncak tue, ada tempat yang ala2 korea, so kalau awak2 semua nak coba, bole la.. tapi ainie tak sure la bape harga and apa prosedur.. wee.. sebab kami tak beli and letak mangga kat situ.. heheh cehh poyo kan..

Pemandangan di puncak .

Salah satu tempat wajib ambik gambo, sebab, as a proof kita dh naik penang hill.. :)

Salah satu tempat yang ada.

Opss. lagi satu tips, kalau nak pergi sini, kalau ada anak kecik, bawak stroller ..

Then, kami pergi tangkap gambar di art street.. huhuh cuma jumpa dua nie jew.. Yang lain tak jumpa, as aisyah pun tido, so tak larat nak jalan jauh2.. n untuk pengetahuan korang semua, jarak antara satu lukisan and lukisan lain agak jauh..

Then, kami check in kat Hard Rock Hotel..

Fuiyoo... memang best and berbaloilah ngan harga yang kita bayar.

Pagi keesokannya kami g pantai...

Tgkla aiysah excited walaupun demam..