Monday 28 October 2013

StaY StRoNg , Allah kan Masih BersAma

Salam,

Hye dearies, semoga semuanya baik - baik sahaja. Ngee entri kali ini, cuma nak berkongsi untuk menjadi lebih kuat, dan maintain kuat. Hidup menumpang di dunia, pelbagai ujian yang melanda bagi mematangkan hidup yang bergelar Khalifah di Muka bumi Tuhan nie. Setiap kali melangkah, acapkali teringat kata - kata seorang sahabat untuk terus menjadi kuat..sekurang - kurangnya demi aisyah tersayang..owh gugur air mata ini memikirkan betapa ak seorang yang selfish sehingga terlupa tanggungjawab sebagai mama pada Aisyah.

Owh, politik di ofis sgt menjengkelkan, tp nak buat macam mana kena la terus bekerja..demi keluarga tercinta plus nak membeli apa yang dihajati buat diri sendiri dan juga aisyah. Nie gambar di ofis, still mampu tersenyum walaupun berserabut..hehehheh










Teringat juga dua potong ayat yang Allah kirimkan pada hambanya,

"Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami Telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?" (Al-Quran Surat Al-Ankabuut Ayat 2)

"Dan Sesungguhnya kami Telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, Maka Sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan Sesungguhnya dia mengetahui orang-orang yang dusta." (Al-Quran Surat Al-Ankabuut Ayat 3) 


huhuu, kan... mudah - mudahan hati ini kuat .... Jom kita keluar dr segala masalah ini, take it as opportunity untuk lebih berjaya dalam hidup. Yey.. 


Our JourNey Still Far, Its Just A BegInnInG...

*LoTs Of LoVe, 
Ainie.Humpis


No comments:

Post a Comment

RAMADHAN DI TAHUN 2020

Assalammualaikum semua....  after a long paused, hey , i'm back. Here is the story for my first post in year 2020.  Ramadhan di tahun 20...